Till innehållet
Översätt

Choose language in the dropdown below:

Felanmälan hyresgäst

Uppmärksammar du ett fel inom fastigheten gör du din felanmälan enligt nedan.

Din felanmälan eller ditt ärende behöver innehålla:

  • Kontaktperson
  • Mejl
  • Telefonnummer
  • Verksamhetens namn och/eller objektnummer
  • Tydlig beskrivning av vad ärendet gäller
  • Vid felanmälan, tydlig beskrivning om var skadan/behovet är någonstans i byggnaden

Felanmälan byggnad

Gäller ditt ärende • Byggnad invändigt • Byggnad utvändigt • Återvinning och sophämtning • Lås och larm • Skadedjur • Istappar

Gör din felanmälan via vår E-tjänst. Felanmälan - E-tjänst

08-568 912 86
fastighet@danderyd.se

Felanmälan utemiljö

Gäller ditt ärende • Utomhusmiljö •Lekutrustning • Snöröjning och halkbekämpning

08-568 912 85
felanmalan.mark@danderyd.se

Vid akuta ärenden

Vid brådskande ärenden som har stor påverkan eller innebär fara - ring!

JOUR – Endast vid akuta ärenden

08-568 912 86
(Utanför ord. arbetstid kopplas samtalen vidare till SOS-alarm)
Kom ihåg att alltid kontakta 112 vid brand eller annan nödsitution.

Annan felanmälan

Vill du felanmäla något som är utanför fastigheten som gatubelysning, snöröjning på allmän väg eller liknande? Det gör du via Danderyds kommuns felanmälan.

Danderyd.se/felanmalan