Felanmälan hyresgäst
Uppmärksammar du ett fel inom fastigheten gör du din felanmälan enligt nedan.
Vad behöver felanmälan innehålla?
Din felanmälan eller ditt ärende behöver innehålla:
- Kontaktperson
- Mejl
- Telefonnummer
- Verksamhetens namn och/eller objektnummer
- Tydlig beskrivning av vad ärendet gäller
- Vid felanmälan, tydlig beskrivning om var skadan/behovet är någonstans i byggnaden
Felanmälan byggnad
Gäller ditt ärende • Byggnad invändigt • Byggnad utvändigt • Återvinning och sophämtning • Lås och larm • Skadedjur • Istappar
Gör din felanmälan via vår E-tjänst. Felanmälan - E-tjänst
08-568 912 86
fastighet@danderyd.se
Felanmälan utemiljö
Gäller ditt ärende • Utomhusmiljö •Lekutrustning • Snöröjning och halkbekämpning
08-568 912 85
felanmalan.mark@danderyd.se
Vid akuta ärenden
Vid brådskande ärenden som har stor påverkan eller innebär fara - ring!
JOUR – Endast vid akuta ärenden
08-568 912 86
(Utanför ord. arbetstid kopplas samtalen vidare till SOS-alarm)
Kom ihåg att alltid kontakta 112 vid brand eller annan nödsitution.
Annan felanmälan
Vill du felanmäla något som är utanför fastigheten som gatubelysning, snöröjning på allmän väg eller liknande? Det gör du via Danderyds kommuns felanmälan.