Årets PEP-skola 2022

Årets Pep-skola 2022 ligger i Djursholm och heter Vasaskolan! Utmärkelsen visar att skolan på bästa sätt ser till att fysisk aktivitet och hälsosamma matvanor ingår i alla elevers skoldag.

- Det är jättekul att vi nu är i topp efter att vi legat bland de tio bästa under flera år. Skolans fantastiska personal med vår Pep-general och vår kökschef i spetsen, har gjort och gör varje dag ett fantastiskt arbete för våra elever, säger Mikael Valdorson, rektor på Vasaskolan.

Motiveringen lyder: ”Att sitta tyst och still hör det förflutna till. Här är ett kök och en rektor som vågar lyssna på kroppen – och den vill ha god och hälsosam mat, kunskap och massor av rörelseglädje!”

Bland de aktiviteter som ingår i skoldagen på Vasaskolan är bland annat rörelse på lektionerna, flera olika lekar och aktiviteter på rasterna och förstås välsmakande måltider.

Årets skolrestaurang

Vasaskolan placerade sig dessutom på topp 13 i kategorin åretskolrestaurang bland de 300 uttagna. Vi är oerhört stolta men det är framför allt otroligt kul att lyckas med detta.