Google translate is not working at the moment. We are trying to solve the problem as soon as possible.

Vårt läsår

Här kan du se vilka datum för ledigheter och lov som gäller för terminen. Terminerna är också fyllda av flera traditioner som vi är stolta över och som bidrar till gemenskapen på skolan.

Läsårsdata

Höstterminen 2023

Studiedag (fritids är stängt):  9 och 10 augusti (onsdag och torsdag)

Terminens första dag: 17 augusti (torsdag)

Studiedag för lärare (fritids är öppet): 29 september

Höstlov: 30 oktober - 3 november, vecka 44

Terminens sista dag: 20 december (onsdag)

Vårterminen 2024

Terminens första dag: 9 januari (tisdag)

Sportlov: 26 februari - 1 mars, vecka 9

Påsklov: 2 - 5 april, vecka 14

Helgdag: 1 maj (onsdag)

Studiedag (fritids är stängt): kommer senare

Kristi himmelsfärdsdag samt lovdag: 9 -10 maj (torsdag-fredag)

Nationaldag samt lovdag: 6 - 7 juni (torsdag-fredag)

Terminens sista dag: 11 juni (tisdag)

Nedan finns en länk där hittar du de läsårstider, ledigheter och lov som gäller för nuvarande och kommande terminer i Danderyds kommunala grundskolor.

Ledigheter och lov

Traditioner höstterminen

September

Under september månad har Kevingeskolan en gemensam friluftsdag, vår skoljogg. Hela skolan samlas på Sjukhusängen och värmer upp tillsammans, därefter samlar vi så många varv vi kan.

Oktober

Hela skolan samlas för en gemensam FN-samling under ledning av vår musiklärare och elever och personal i årskurs 2, i samband med FN-dagen.

Vi uppmärksammar Barnboksveckan samt Nationella läsdagen.

December

Under december månad stöper vi traditionsenligt ljus här på Kevingeskolan. Alla elever från årskurs 3-6 deltar.

Hela skolan samlas i matsalen för att lyssna på och njuta av vårt Luciatåg som framförs av årskurs 5.

Under vecka 51 har vi gemensam Allsång i matsalen under ledning av årskurs 3 och 4 samt vår musiklärare.

Traditioner vårterminen

Februari

Vi uppmärksammar Vänliga veckan med gemensamma aktiviteter både på lektioner och raster.

Mars

Hela skolan "rockar sockorna" den 21 mars, för allas lika värde.

Vi sjunger in våren under ledning av elever i årskurs 1 och vår musiklärare.

Maj

Kevingeskolan deltar varje år i "Hugoloppet", en gemensam friluftsdag där vi är ute och springer/går en bana i skogen.

Juni

Kevingeskolans uppskattade Tokroliga dag äger rum i juni. Det är våra elever i åk 6 som ansvarar för denna dag.

Som avslutning på terminen möts elever i årskurs 6 och personalen i en fotbollsmatch. Hela skolan är med och hejar på.