Ipad-hjälp för dig som förtroendevald

Danderyds kommun övergår för närvarande till digital distribution av nämndhandlingar till kommunens förtroendevalda. Vissa av kommunens förtroendevalda har fått låna en varsin Ipad för att kunna ta del av kallelser och handlingar till sina sammanträden.

Under Relaterade dokument hittar du svar på de vanligaste frågorna kring Ipads. Om du behöver hjälp kan du kontakta supporten på kansliavdelningen på vardagar under ordinarie arbetstid. Vi ger inte support för privata appar eller andra funktioner som inte rör ditt uppdrag som förtroendevald. Kontaktuppgifter finner du i den blå kontaktrutan.

Vanliga frågor och svar – Mötesappen FP Meetings

 

Ladda ner ny version av dokument och behåll dina anteckningar

Om ett dokument har uppdaterats med en ny version visas det med en grön knapp Hämta ny version.

Genom att trycka på den får du ett val att antingen behålla den äldre versionen (och eventuella

anteckningar) och hämta den nya versionen, radera den tidigare hämtade versionen och hämta den nya versionen eller att avbryta hämtningen.

 

När den nya versionen har hämtats visas den som lokal kopia överst och tidigare versioner visas under

och inskjuten till höger.

 

Raderas den senaste versionen raderas även tidigare versioner och eventuella anteckningar. Endast den senaste versionen kan hämtas igen.

 

Läs mer i instruktionen under "Relaterade dokument" till höger.


”Inloggningsfel. Inloggningen misslyckades” 
Du har skrivit fel användarnamn eller lösenord. Tryck på OK. Kontrollera användarnamn och lösenord. Försök därefter igen. Kontakta supporten för Meetings alt. din nämndsekreterare om problemet kvarstår.

Alla önskade handlingar laddades inte ner när jag tryckte på knappen ladda 
Att alla önskade handlingar inte laddades ner kan bero på ett flertal saker. Tryck på OK och försök ladda ner de handlingarna som ej laddats ner en och en istället. Kvarstår problemet. Logga ut från FP Meetings. Logga in igen och försök på nytt. Kontakta supporten för FP Meetings alt. din nämndsekreterare om problemet kvarstår.

Serverfel
Serverfel kan uppkomma vid flera tillfällen. Vanligast är när du försöker logga in, ladda hem en handling eller titta på en handling. Tryck på OK och försök göra det du gjorde innan felet uppstod. Kvarstår problemet. Logga ut från FP Meetings. Logga in igen och försök på nytt. Kontakta supporten för Meetings eller din nämndsekreterare om problemet kvarstår.

Starta om Ipaden
När du testat ovanstående och felet fortfarande är kvar, pröva följande:

  1. Starta om Ipaden och försök på nytt. Du stänger av Ipaden genom att hålla kappen uppe på högkanten till höger sida intryckt 5 sekunder.
  2. Dra reglaget som visas på skärmen till höger. Ipaden behöver tänka en stund innan den är helt avstängd. Slå på Ipaden genom att hålla knappen uppe på högkanten på höger sida intryckt 5 sekunder. Ipaden behöver tänka en stund och sedan fråga efter ditt lösenord för skärmlåset. Dra reglaget på skärmen till höger. Slå in ditt fyrsiffriga lösenord.
  3. Ipaden kommer sen meddela ”SIM låst”. Tryck på Lås upp. Ange sedan din PIN-kod (SIM-pin) och tryck OK. (Pinkoden är koden för att använda Ipadens 4G-uppkoppling).
Stäng

Kontakta informationsansvarig

Rubrik: Ipad-hjälp för dig som förtroendevald

Fält markerade med (*) är obligatoriska och måste fyllas i.