Returkassen

returkassar
Tjänsten returkassen vänder sig till alla kommuninvånare som vill ha hämtning av farligt avfall inklusive smått elavfall vid dörren.

Intresserad av en hämtning?

Du som bor i kommunen kan beställa hämtning av farligt avfall och smått el-avfall genom personlig överlämning till renhållaren. För att få avfallet hämtat ska du:

  • Du ska kunna lämna minst tre produkter som utgör farligt avfall eller smått el-avfall
  • Avfallet ska kunna få plats i två ”matkassar” där kemikalier och elektronik hålls separerat i varsin kasse
  • Materialet ska lämnas i originalförpackning eller vara tydligt uppmärkt
  • Du måste vara hemma och överlämna avfallet till personalen

Vad kostar tjänsten?

En gång per år är tjänsten helt kostnadsfri utan några förpliktelser att beställa fler hämtningar.

När hämtas mitt avfall?

Eftersom det är personlig överlämning av avfallet så får du själv beställa vilken tid du vill avfallet ska hämtas. Hämtning sker tisdagar udda veckor med fyra olika tidsintervaller: 07:00–10:00, 10:00–14:00, 14:00–17:00 och 17:00–21:00

Beställning

Om du vill beställa hämtning så kan du fylla i formuläret. Du kan också kontakta kommunens kundtjänst för avfall hos Suez.

Kommunens kundtjänst för avfall

Fält markerade med asterisk (*) är obligatoriska och måste fyllas i.

Val av datumintervall *





Val av tidsintervall *



Stäng

Kontakta informationsansvarig

Rubrik: Returkassen

Fält markerade med (*) är obligatoriska och måste fyllas i.