No translation right now

We are experiencing some technical problems with the Google translate functionality at the moment and are investigating.

VaFF - Föräldraföreningen

Vasaskolans kväll

Föräldraföreningen startades 2010 som en ideell och oberoende förening för familjer med barn i Vasaskolan. Föreningen består av föräldrar, lärare och andra intresserade som bryr sig om våra barns utbildning och trivsel i skolan.

Vårt mål är att göra elevernas tillvaro ännu bättre i skolan genom att möjliggöra roliga aktiviteter och utflykter.

Finansiering sker genom den frivilliga medlemsavgiften till föreningen samt av inkomstbringande event, t.ex. Vasaskolans kväll, då barn, föräldrar och personal minglar runt bland lekar och lotterier på skolgården, och den årliga julbasaren.

Exempel på aktiviteter som VaFF bidragit till är teater- och museibesök, skolresor, författarbesök och sexornas lunch, som är en fin avslutning på elevernas skoltid på Vasaskolan. Vi har ett nära samarbete med skolan och elevrådet så att föräldraföreningens insatser blir så bra som möjligt.

Vasaskolans föräldraförenings hemsida

Vasaskolans föräldraförenings Facebooksida